Ahoj přátelé! Sezóna prodloužených dní a teplých nocí se pomalu, ale nezadržitelně blíží a rád bych Vám dnes představil nejmladšího člena z rodiny Ferrino stanů. Segment malých a lehkých stanů získává stále více na popularitě, čehož si byli vědomi i v Itálii. Díky tomu se nabídka UL (ultra-light) stanů mohla rozrůst o další 3 kousky, které nesou názvy Piuma 1, Piuma 2 a Blow 2. O posledním jmenovaném dnes budu psát tak vzhůru do toho.
Na první pohled
Před nějakou dobou jste si u nás na blogu mohli přečíst článek o stanech, který má spíše obecný charakter. Pokud jste ještě nečetli a máte chuť zabřednout do „problematiky“, tak následujte tento odkaz. 🙂 Nicméně, zpět k našemu stanu.
Když jsem stan dostal poprvé do ruky, tak mě zaujal transportní obal. Ten má podobu Drylitu, jen s háčkovým zavíráním. Obal stanu je nepatrně větší a není tedy žádná fuška stan nasoukat dovnitř, i když je vlhký. Obal je navíc nepromokavý, pochopitelně z obou stran. Není tedy důvod se bát uložit mokrý nebo špinavý stan do obalu a ten pak k ostatním věcem uvnitř batohu, pokud je to z nějakého důvodu třeba. V kombinaci s uhlazeným obalem a váhou lehce přes kilo a půl se mi do ruky dostal zajímavý a kompaktní balíček.
… a už je pod drobnohledem
Podle názvu, resp. čísla můžete usoudit, že se jedná o stan pro 2 osoby, resp. Vás a Vašeho partnera. Další faktor, kterého jsem si všiml při stavbě je přítomnost ložnice a tropika. Jedná se tedy o dvouvrstvý stan. Mimo jiné to také znamená, že náš Blow je samonosný. Výhody (ne)samonosných stanů jsem „naťukl“ v odkaze o 2 odstavce výše, takže doporučuji prolétnout. Materiál samotného stanu je 20D, resp. 30D (podlážka) Silnylon s ripstopem. Osobně si myslím, že je to stále příjemný poměr mezi váhou a odolností. U dvoumístných stanů je pro mě must-have – samostatný vchod na každé straně. Je až s podivem jakým způsobem to posune komfort vzhůru a přitom takový detail. I Blow to nabízí, čili po sobě s partnerem nebo partnerkou nemusíte lézt, pokud samozřejmě nebudete chtít. 🙂 Na vnitřní výšku máme k dispozici rovný metr, takže většina činností uvnitř stanu nejsou problém.
Ještě něco málo mám na srdci
Uhádnete proč se vlastně náš stan jmenuje zrovna Blow? …jasně, je to z angličtiny a překlad „Blow“ do češtiny znamená „foukat“, „vanout“ nebo „vát“, ale nemusíte se bát, že vás to odfoukne. Kluci „ferriňácký“ chtěli jen podtrhnout lepší cirkulaci vzduchu uvnitř stanu. Za ty roky skic a výroby jsou už některé detaily víceméně samozřejmostí jako je třeba odskočený spodní lem tropika. Stačí 5 – 10 cm a hned je to znát. Nebo jako je použito i u této novinky, jde o „elipsovitý“ výřez tropika v oblasti nohou. Je tam malé poutko, které po vyvázání nabídne takovou stříšku, která opět podpoří vnitřní cirkulaci vzduchu. Případně pokud bude opravdu horká noc bez náznaku deště, dá se spát jen ve vnitřním stanu. Vnitřní ložnice je totiž kompletně uzavřená velmi jemnou moskytiérou.
Easy business, aneb klik klik a jdu od toho
Pomalu se blížím ke konci tohoto článku, ale rád bych napsal ještě pár řádků o samotné stavbě. Za těch několik nocí venku jsme už pár stanů postavili, ale při prvním stavění Blowa jsem samozřejmě i já trochu laboroval, ale další stavby jsou už otázka pár minut. Dost mi to také usnadní fakt, že jednotlivé pruty a očka mají odlišnou barvu, takže i za tmy jen s mobilem, nebo v lepším případě s čelovkou, je stavba velice snadná. Rozprostřu si podlážku a zakolíkuji na jedné straně. Pak navléknu do jednotlivých tunelů duralové pruty, které zaháknu do stejně barevných oček, dovypnu vnitřní stan, který zakolíkuji po celém obvodu. Následně pomocí rychlospojek docvakám zbytek ložnice, přehodím tropiko, finálně zakolíkuji a vypnu stan. Stavbu mám tedy hotovou a můžu se vrhnout dovnitř na instalaci spacího systému následovanou nějakou baštou.
Zazvnonil zvonec …
Stan se mi po designové, ale i funkční stránce moc líbí. Barevné rozložení v terénu nijak neruší a vnitřní červená konstrukce působí příjemným kontrastem. Cestovní balení je kompaktní a v batohu krásně vyplní prostor. Váhově možná nepatří k nejlehčím, ale 1,65 kg za dvouvrstvý stan s 20D mi stále příjde jako solidní váha. Cílovou skupinou bych řekl, že jsou lidé, kteří hledají poměr mezi váhou a odolností, protože se pohybují v různých podmínkách nebo nejsou tolik zaměření na UL vybavení obecně, nepotřebují stan za 10 tisíc a víc, ale zaroveň nechtějí obětovat určitý komfort. Pro mě osobně by stan mohl být nepatrně širší a stačilo by cca 7 cm na každé straně. A doporučuji vyměnit dodávané stanové kolíky. Pokud znáte podklad a víte, že je převážně travnatý, tak není problém, ale v kamenitějším terénu mají tendenci se velmi snadno ohýbat, což je bohužel dáno jejich tvarem.
Doufám, že Vás i dnešní čtení bavilo a třeba inspirovalo k nějaké výpravě. Pokud by Vás cokoliv zajímalo, určitě se za námi stavte na prodejně nebo se můžeme spojit třeba pomocí sociálních sítí.
Mějte se fajn! A hore zdar.
H.